INTREBARI FRECVENTE
Ce este aplicatia BT TRADE?

BT TRADE este noul produs de Internet Trading al BT CAPITAL PARTNERS S.A. BT TRADE asigura clientilor acces rapid si sigur, prin intermediul Internet-ului, la contul propriu, oferindu-le, in acelasi timp, posibilitatea de a realiza o gama vasta de operatiuni financiare.


Ce fel de operatiuni pot fi executate prin intermediul aplicatiei BT TRADE?

Aplicatia BT TRADE este structurata pe urmatoarele module functionale:

  • Administrarea contului
    • vizualizarea activitatii contului personal
    • vizualizarea portofoliului
    • transmiterea electronica spre executie a ordinelor de tranzactionare ale Clientului
    • transmiterea electronica a instructiunilor Clientului privind transferul de numerar in/din contul sau;
    • transmiterea electronica a instructiunilor Clientului privind revocarea ordinelor de tranzactionare transmise si a caror executare nu a fost confirmata de catre Intermediar, a caror stare permite retragerea lor de pe piata
    • accesarea de catre Client, in timp real, a evidentei electronice a contului sau deschis la BT CAPITAL PARTNERS S.A.
  • Societati
    • vizualizarea cotatiilor si a informatiilor despre societatile cotate la bursa


Este sigura aplicatia BT TRADE?

Toate informatiile / datele transmise prin intermediul aplicatiei de Internet Trading BT TRADE sunt criptate cu ajutorul unei tehnologii SSL pe 128 biti. Pe piata financiar-bancara internationala, aceasta tehnologie este considerata cea mai potrivita pentru asigurarea securitatii serviciilor de tip Internet Trading/Internet Banking.


Poate fi folosita aplicatia BT TRADE din afara tarii?

Aplicatia BT TRADE poate fi accesata de oriunde din lume, de la orice computer conectat la Internet.


Care sunt cerintele software pentru conectarea la aplicatia BT TRADE?

Pentru utilizarea aplicatiei BT TRADE este recomandata folosirea sistemului de operare Windows NT / 2000 / XP si a browser-ului Internet Explorer, versiunea 6.0 (minim). Daca dispuneti de o versiune mai veche a acestui browser (versiunea 5.0, de exemplu) va trebui sa instalati Internet Explorer 128 bits High Encryption Pack. Atât Internet Explorer, cât si pachetul de criptare sunt disponibile pe site-ul Microsoft. In caz ca nu cunoasteti nivelul de securitate al browser-ului pe care il aveti instalat pe computerul propriu, va trebui sa selectati optiunea About Internet Explorer din meniul Help. In fereastra ce se va deschide verificati Cypher Strength.


Care este procedura de subscriere la aplicatia BT TRADE?

Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa completati cererea de deschidere cont pentru aplicatia Internet Trading, pe care o gasiti pe site. Veti primi acasa Contractul de furnizare de servicii de Internet Trading, impreuna cu fisa de deschidere de cont, pe care trebuie sa le semnati si sa le depuneti la sediul central BT CAPITAL PARTNERS S.A. sau sa le trimiteti prin posta.


Cum se realizeaza conectarea la aplicatia BT TRADE?

Dupa finalizarea formalitatilor necesare si alimentarea contului cu suma aferenta initializarii serviciului, clientii vor primi din partea BT CAPITAL PARTNERS S.A. prin email, la adresa mentionata in cerere, setul de date de identificare confidentiale (utilizatorul si cele 2 parole). De indata ce aceste date au intrat in posesia clientilor, acestia trebuie sa acceseze site-ul www.btcapitalpartners.ro, sectiunea dedicata aplicatiei BT TRADE – Internet Trading. Cu ocazia primei logari in sistem, utilizatorii vor fi obligati sa schimbe parolele de acces, astfel incat noile parole sa fie numai de ei cunoscute.


Care este suma necesara initializarii serviciului?

Suma minima de care trebuie sa dispuneti in cont pentru initializarea serviciului "BT-TRADE - Internet Trading" este 1.500 RON (15.000.000 lei vechi).


Cand si cum pot sa folosesc suma necesara pentru initializare?

Aceasta suma este la dispozitia dvs. incepand cu primul acces in aplicatie. Puteti dispune de toti acesti bani pentru cumpararea de actiuni.


Cum trebuie procedat daca se uita parola de acces in aplicatia BT TRADE?

Clientii care si-au uitat elementele proprii de autentificare sunt rugati sa contacteze de urgenta reprezentantii autorizati ai BT CAPITAL PARTNERS S.A. Acestia le vor oferi suportul informational si tehnic necesar remedierii situatiei in cel mai scurt timp.Luati legatura cu departamentul Internet Trading la unul din numerele de telefon: (40)374-778033, (40)264-597980, mobil: (40)722-818474, (40)744-438959. Dupa ce vi se vor verifica anumite date de contact, administratorul reseteaza ambele parole si veti primi un email cu noile parole definite de sistem, pe care va rugam sa le modificati odata cu prima accesare. Sistemul pastreaza criptat parolele introduse de dvs, motiv pentru care nu vi se poate furniza vechea parola.


Se poate apela la cineva, din cadrul bancii, care sa confirme o parola de care nu mai suntem siguri?

Nu. Operatorii de Back Office ai aplicatiei BT TRADE nu pot vizualiza astfel de date, parolele fiind elemente strict confidentiale, fixate si cunoscute numai de care clienti.


Cum imi suspend/activez contul pt. o anumita perioada?

Transmiteti o cerere in acest sens pe fax sau prin e-mail la bt-trade@btcapitalpartners.ro in care sa specificati si data cu care doriti sa fie suspendat/activat contul.


De ce mi s-a blocat accesul la contul BT-TRADE?

Exista doua situatii in care se va restrictiona accesul la contul dvs.:

  1. Situatia in care dvs. ati cerut restrictionarea accesului la cont pentru o anumita perioada;
  2. Situatia in care aveti datorii la BT CAPITAL PARTNERS S.A. dupa cum urmeaza:
    • daca la sfarsitul unei luni calendaristice soldul contului dvs. nu permite BT CAPITAL PARTNERS S.A. sa va retina taxele ce i se cuvin pentru serviciile oferite, vi se va inregistra o datorie;
    • dvs. veti mai avea acces la cont inca o luna de zile, timp in care va puteti alimenta contul in vederea lichidarii datoriei;
    • daca si la sfarsitului celei de-a doua luni calendaristice datoria dvs. va fi neachitata, atunci BT CAPITAL PARTNERS S.A. va inregistra in baza de date datoria neachitata din luna anterioara, precum si abonamentul si celelalte taxe corespunzatoare celei de-a doua luni si va bloca accesul la contul dvs. pana veti achita datoriile catre BT CAPITAL PARTNERS.
Important! In ambele cazuri, reactivarea contului dvs. se va face dupa notificarea BT CAPITAL PARTNERS S.A. prin unul din urmatoarele mijloace de comunicare: e-mail, fax, telefon.


As dori sa adaug in fisa contului un cont bancar nou. Ce trebuie sa fac?

Transmiteti pe fax o cerere de inregistrare a unui nou cont bancar semnata de catre dvs. continand datele dvs de identificare: nume, cnp, precum si datele contului bancar: banca, filiala, nr. de cont IBAN, nr. de card.


Care sunt aspectele de care utilizatorii trebuie sa tina cont pentru o buna utilizare a aplicatiei?

  • nu dezvaluiti nimanui, cu buna stiinta, elementele dumneavoastra de identificare in sistem (utilizator & parole)
  • la fiecare logare in sistem, asigurati-va ca nimeni nu va urmareste cu scopul aflarii datelor dumneavoastra de identificare
  • la terminarea sesiunii de lucru apasati butonul Inchidere sesiune
  • cand plecati de langa computerul de pe care operati, asigurati-va ca ati inchis sesiunea de Internet Trading
  • daca considerati ca elementele dumneavoastra de autentificare au fost compromise, existand posibilitatea ca ele sa fi ajuns la cunostinta unor persoane neautorizate, treceti de urgenta la schimbarea parolei dumneavoastra de acces in aplicatie, urmand procedura prezentata in Manualul de Utilizare a Aplicatiei BT TRADE.


Care sunt costurile de subscriere la aplicatia BT TRADE?

Setarea initiala a Clientilor in aplicatia de Internet Trading BT TRADE este gratuita, abonamentul lunar fiind deasemenea GRATUIT.


Cum postez un ordin?

Deschideti formularul de "Ordin nou" si completati campurile necesare. Dupa validarea ordinului este necesar sa il semnati (reautorizati) prin apasarea iconului aferent ordinului respectiv din lista de ordine. Ordinul este trimis automat la trader si starea lui devine "Trimis pe piata".


Cum modific un ordin?

Pentru a modifica un ordin:

  • accesati lista cu ordine
  • selectati ordinul pe care doriti sa il modificati prin apasarea butonului "Modificare"
  • modificati parametrii doriti (exceptand simbolul si operatiunea - vanzare/cumparare)
  • dupa verificarea conditiilor specifice fiecarei piete, sistemul accepta modificarea ordinului care va fi trimisa automat la trader
  • starea ordinului in lista cu ordine va fi (CMO - Cerere Modificare Ordin)
Traderul verifica daca acea modificare mai poate fi executata.
  • in cazul in care ordinul a fost deja executat in prezenta sedinta de tranzactionare, traderul va respinge ordinul si veti primi un mesaj "Ordin executat". Starea ordinului in lista de ordine se va modifica in RMO - Respingere Modificare Ordin
  • in cazul in care ordinul nu a fost executat, traderul va efectua modificarea in sistemul de tranzactionare si va accepta cererea dvs. Veti primi un mesaj in acest sens si ordinul initial se va modifica cu noile valori. Starea ordinuli in lista de ordine se va modifica in AMO-Acceptare Modificare Ordin
  • in cazul in care ordinul a fost executat partial, traderul va hotari, dupa consultarea starii ordinului din sistemul de tranzactionare, daca modificarea ceruta se mai poate face

Ex:

Clientul introduce un ordin
ORA 11.00 - VANZARE - SIMBOL - 2000 BUC - 1.45 RON

Clientul modifică ordinul
ORA 11.30 - VANZARE - SIMBOL - 1500 BUC - 1.44 RON

CANTITATEA EXECUTATA > 0
De exemplu: s-au executat 500 buc.

Traderul va accepta modificarea dvs. astfel
  • ordinul initial se va modifica pe cantitatea deja executata, cu anularea diferentei
    ora 11.00 - VANZARE - SIMBOL - 500 BUC - 1.45 RON
  • se va genera un ordin nou cu urmatoarele caracteristici
    ora 11.30 - VANZARE - SIMBOL - 1000 BUC - 1.44 RON
ATENTIE!
Actualizarea soldurilor de numerar/actiuni disponibile se va face doar dupa acceptarea modificarilor cerute. Soldurile se vor actualiza conform noilor ordine din piata. Procedura de modificare in piata/acceptare/actualizare se va face in cel mai scurt timp (maxim 5 minute) daca solicitarea este trimisa in timpul sedintei de tranzactionare.


Care este semnificatia simbolurilor din coloana "Comanda" din lista de ordine?

Coloana "Comanda" exprima ultima comanda data asupra unui ordin:

  • CON - CERERE ORDIN NOU
  • AON - ACCEPTARE ORDIN NOU
  • CMO - CERERE MODIFICARE ORDIN
  • AMO - ACCEPTARE MODIFICARE ORDIN
  • RMO - RESPINGERE MODIFICARE ORDIN
  • CAO - CERERE ANULARE ORDIN
  • AAO - ACCEPTARE ANULARE ORDIN
  • RAO - RESPINGERE ANULARE ORDIN


Cand mi se deblocheaza soldul blocat initial in cazul micsorarii cantitatii la modificarea unui ordin de cumparare?

In cazul unui ordin care impune blocarea unei sume mai mici decat cele suma initiala, actualizarea soldului se va face doar dupa acceptarea/respingerea modificarii de catre trader.


Cand mi se deblocheaza soldul de actiuni blocat initial in cazul micsorarii cantitatii la modificarea unui ordin de vanzare?

In cazul unui ordin care impune blocarea unei cantitati de actiuni mai mici decat cele cantitatea initiala, actualizarea soldului de actiuni se va face doar dupa acceptarea/respingerea modificarii de catre trader.


Care sunt starile unui ordin?

Starile unui ordin sunt:

  • initiat: ordinul care a fost completat si semnat, dar inca nu a fost trimis pe piata de catre trader.
  • trimis pe piata: ordinul care a fost introdus deja in piata. Asupra acestui ordin se mai pot face modificari doar cu acordul traderului.
  • in executie: ordinul (cantitatea dintr-un ordin) care apare in sistemul de tranzactionare ca fiind executat dar nu exista confirmarea acestui lucru decat dupa incheierea sedintei de tranzactionare. Asupra acelei cantitati nu se mai pot face modificari.
  • executat: ordinul care a fost executat si asupra caruia exista deja confirmare de tranzactie.
  • anulat: ordinul care a fost anulat.